Ahad, 28 Oktober 2012

A I D I L A D H A =]

ALHAMDULILLAH  syukur ke hadrat ILAHI kerana masih memberi ruang untuk aku dan orang-orang yang aku sayang hidup di atas muka bumi ini..

yup salam Aidiladha kepada semua umat Islam. =) aku rasa tak lambat lagi.. just nak kongsi sket pasal cuti-cuti raya korban ni..

seperti biasa asal aku balik kampung je.. 'ZAF ! bulat nye' haha terima kasih wahai yang punya mulut.. aku dah lama tahu yang aku bulat dan makin bulat... ada lagi yang kata... 'ZAF! gemok la kau makan banyak-banyak nanti' terima kasih juga wahai pemberitahu kerana aku memang sudah tahu badan aku makin naik dan makin sihat.. hehehe =D

aku balik kampung hari rabu.. i mean rabu punya malam la kan.. balik Negeri 9 dulu sebabnya hari khamis tu lepas subuh ayah and mama akan keluar beli daging kerbau & tulang kerbau untuk raya nanti untuk rumah wan dan rumah atok mak.. =) kalo lambat alamatnya terlepas la.. habih nanti.. =)

oke lepas tu tengah hari camtu lepas zohor aku balik ke Johor , rumah atok mak aku.. ramai jugak yang balik raya korban ni.. aku pon da tiga kali kott raya korban tak balik coz ayah tak dapat cuti panjang.. =(

so taon ni la baru dapat balik untuk raya korban yeah !

raya ! sangat best la dengan syurga makan.. hehehehe.. keluarga aku bab makan memang tak bising la =) semuanya pemakan pemakan.. and sebab itulah kami sihat-sihat =D

tulang masak sup (tulang kerbau) =) 
kitorang makan bende ni time tengah masak-masak kat belakang rumah..
ya Allah best lepas dengan family =)

ni orang panggil periuk kera.
haha padan muka dengan kera-kera kat hutan sebab periuk masak dorang da kene rembatttt =D



ni pulak periuk kera [aku da kopek/kupas/buka kulit die] 
kat atas die tu ade lemak santan taw .. sedap !
makan dengan ayam kari [semestinya peha =) ]
dengan daging kurma [atau aku panggil kurmaq] daging kerbau kalau tak salah aku


da kenyang-kenyang makan periuk kera ayam kari dengan daging kurma...
nasi minyak pula baru siap..
panas-panas lagi !
ya Allah aku makan lagi.. ahha mama suap.. then.. sejam kemudian aku makan sendiri pula seperti pinggan di atas nasi minyak dengan ayam kari..


serius perut aku bentakkkk dohhhh =,='''

pas tu mama suruh makan lagi.. aku dah macam nak nangis da sebab aku da tak nak tapi mama suruh.. di sebabkan tak nak kecik kan hati mama aku pon makan kan juga apa yang di hidang kan.. =')



**********************************

selingan sket...
rabu petang tu aku ade buat apple pai.. percubaan pertama ...
jadi canggini.. aku lupe nak lenyek so apple pai aku kering ! 
abang complain ! ish ! makan je lah ! =D
hahaha

but aku akan cube lagi dan lagi sampai menjadi !!!
cayokkkK !


bahan-bahan nak buat : apple,kayu manis,tepung,mentega,airsejuk,minyak


*****************

hari selasa sebelumnya pulak projek aku dengan mama pulak...





Tiada ulasan: