Sabtu, 26 Mei 2012

Gaji ? ? ?

Bila sebut pasal gaji, semua orang nak gaji banyak en . Aku pon nak gaji banyak . Bohong ! sape yang tak nak gaji banyak tu .

Tadi dah cerita pasal kereta idaman yang nak di miliki sangat-sangat kan ?

 RM 3,481.92 hanya untuk bayar kereta setiap bulan .

Berapa agaknya gaji yang patot aku ada untuk stabilkan hidop aku ?

perkara yang paling penting ! saving pasti ada .

Ni cara aku kira / anggaran (gaji) & cost aku hidup waktu bujang .

katalah nanti aku hidup bujang . dapat kerja sekitar Shah Alam. So duduk lah rumah mak ayah aku . Kalau time tu mama ngan ayah dah balik kampung ? kenalah aku yang teruskan bayar rumah pulak kan .

Yang pastinya kalau aku duduk rumah di Shah Alam tu tanpa mama ayah aku , paling-paling pun aku akan angkut kawan-kawan aku duduk sekali rumah aku . Tapi tak ramai lah. Maximum 3 orang (termasuk aku) sebab bilik ada 3 je . dan yang pastinya setiap bilik sorang. kalau diorang nak kongsi bilik dan nak meramaikan rumah aku . aku tak kisah tapi haruslah ikot setiap syarat-syarat dalam rumah aku !
=HAHAHA=

oke berbalik pada tajuk .

Bayaran rumah untuk aku : Rumah (Shah Alam, katalah RM 150 seorang) + rumah Seremban (RM700) = RM 850 


Bayaran elektrik & air (setiap sorg) = RM50


Saving (minimum) = RM 500

Makan & Minum = RM 350

Minyak Kereta = RM 800

Service / etc Kereta (saving) = RM400

stock makanan (individu) = RM 100


Parents : RM 400


Kereta : RM 3,481.92 = RM3,500.00


Total : RM 6,950.00


Gaji yang betul-betul selesa untuk hidup macam ni : RM7,000.00



Kalau starting kerja . janganlah nak berangan nak hidup senang lenang macam ni weyh.. 






1 ulasan:

Payslip Gaji berkata...

Sesiapa perlukan khidmat kiraan gaji dan payslip, Whatsap saya +60196768941 atau email ke slipgajimalaysia@gmail.com
Untuk yg bekerja