Ahad, 30 September 2012

mungkin...

yup sejak kebelakangan ni aku kuat sentap. so apa masalahnya? aku tak kacau hidop kau kan. aku minta maaf salah.. aku tak minta maaf nanti aku balik yang sebersalah. dah nak final kan. aku minta la maaf. aku akan minta maaf pada orang tu bukan hanya pada waktu aku nak exam . take note oke ! dengan rela hati aku akan minta maaf kalau aku memang betul-betul salah walaupon aku minta maaf bukan waktu yang sama atau hari yang sama. aku kena ambil masa untuk fikir balik sama ada aku betul-betul salah atau tak.

sekarang. dengan rela hati aku update status aku minta maaf dan doakan aku success jawap semua paper pon salah.. aku minta maaf pon salah...aku tak paham betul lah..

yup ayat tu sangat-sangat makan dalam buat masa ni sebab aku kuat sentap sejak dua menjak ni !

*mungkin aku bukan orang yang tahan dengan maki hamun lagi.

*aku bukan orang yang nak memaki hamun orang balek.

*mungkin aku berubah untuk tidak memaki orang lagi dan mengharapkan benda yang sama berlaku kat aku.. tapi aku tawu benda tu tak kan terjadi..

*mungkin orang akan kata..dulu kau maki bole skang tak kan aku nak maki tak boleh... aku hanya mampu cakap..dipersilakan sangat-sangat memaki hamun aku..semua orang ada tahap kesabaran... aku tengah belajar untuk jadi orang yang penyabar dan tak mudah melatah...sampai bila kau nak memaki hamun? dipersilakan..ini masanya aku nak kumpul banyak-banyak pahala.

*mungkin hormon aku tak stabil.. tapi sebab apa? period? tak kot..sebab bukan time die..

*mungkin umur dah meningkat dewasa kot.. nak belajar siket-siket erti kesabaran... orang muda darah tengah panas.. so aku nak suam-suamkan lah siket..

* mungkin masanya telah tiba .. antara sikap-sikap pelik 40 hari sebelum di ambil nyawa..=)

apa pon terjadi jadi seorang hamba yang tabah wahai diri.. Allah melindungi hambaNya yang Sabar.

orang tak pernah tahu apa yang ada dalam hati.

ya aku seorang yang sayang kawan-kawan tak kisah la yang rapat atau pun tidak. aku akan marah kawan-kawan aku dengan tahap yang maximun (tapi aku rasa tak pernah lagi kot) hanya sekadar average sahaja selama jangka hayat aku masih ada,

sebab apa aku marah .. sebab aku tak nak mereka-mereka ulang kesilapan mereka.sebab aku sayang mereka-mereka. aku juga harapkan begitu. aku dimarah kerana salah aku.

dulu mungkin marah aku dengan makian.. tapi sekarang aku cuba bersbar dan ajak berbincang kerana sekarang aku tahu poerasaan orang kena maki..

mungkin dulu aku tak matang untuk berinteraksi dengan orang.. tapi sekarang in sha Allah dengan izinNya aku mula berubah sediket demi sediket.

orang nak kata sekarang lah masa kau patut terima apa yang selama ni kau buat kat orang. ya.. aku sedia terima.. thanks to Allah S.W.T kerana telah menyedarkan hamba.

kau dan kau boleh berkata apa sahaja untuk memuaskan hati kerana aku tahu.. aku tidak mampu untuk memuaskan hati kau dan kau..

kau dan kau boleh bersenang lenang gelak kan aku.. kerana bagi kau aku pengecut ! kerana tak melawan lagi. hello geng..the hero will not win first la.... mulut aku akan aku katup selagi mampu tapi jangan sampai mulat ku terbuka dan lidah ku mula menuturkan kata-kata kerana pada masa itu pasti api yang menyala tidak akan mampu di padamkan dengan hanya kata-kata 'maaf' .

selama ni aku di buat begitu begini. aku digunakan ke sana ke sini. aku senyapkan kerana aku tidak kisah selagi itu mampu membahagiakan kamu-kamu semua.

kau dan kau nak kata aku sentap sekarang? di persilakan...

kau dan kau nak pergi tinggalkan aku sendirian? silakan.. kerana...

*aku tahu aku bukanlah siapa-siapa..
*aku tahu aku bukan kepuasan kau..
*aku tahu aku tak di perlukan lagi...
*aku tahu..jika satu hari aku pergi...ini tidak akan memberi sediket kesedihan di hati kau. kerana aku bukanlah siapa-siapa lagi..time ni aku akan bahagia kerana kau tidak sedih kerana aku.

ajal dan maut rahsia Allah S.W.T..

aku harap jika aku pergi amalku sudah cukop.. tapi mampukah aku sebagai hamba?
aku harap jika aku mati...salahku akan diampunkan...taubat ku diterima...tapi siapalah aku sebagai hamba?
aku tidak sanggup menanggung siksa api nerakaMu...aku tak layak ke syurgaMu..
di mana aku akan di tempatkan?

mungkin ada yang berkata... tak baik kau cakap macam ni.. kalau parents kau tahu.. mesti dia sedih.. ingatlah sahabat...mati akan datang bila-bila masa. kita semua sudah berjanji kepadaNya sebelum lahir ke dunia..

Allah S.W.T amat menyayangi hambaNya yang selalu ingat akan mati. kerana...

*hambanya akan takut akan dosa yang dilakukan..
*hambanya akan bertaubat..

pada kau dan kau. terima kasih atas segalanya..

=tuka lagu bergantung pada mood.sekian

Tiada ulasan: