Sabtu, 8 September 2012

aku kena sedar & aku kene terima.. =(

hari ni pagi lagi aku da bangun..
lepas Subuh aku terus mandi-mandi and siap pergi koko ganti..
ade ujian kecerdasan pebenda ntah
sampai-sampai aku ngan niza and suhaila ingatkan kitorang dah lambat..
rupe-rupenya kitorg antara yang terawal lah...

oke pas tu en.. 
da lari keliling 3 court volleyball tu sebanyak 3 kali..
kitorang di lepaskan untuk round 1 UiTM  

try and guess what?
aku kat depan among perempuan-perempuan yang ada. 
3 orang lelaki da lepas ke depan..
ceh... hebat la? haha sesekali bangge sket xpelakan kan?

pastu en.. aku jogging je la.. xde la nak pintas di saat-saat akhir nanti kan kan..
luck aku terserempak ngan mamat  dak group aku gak .. 
die datang lambat and terus masuk je da half way..
=,= ' ' ' 
apakah?
weyh tak aci..
haha
tapi die follow gak dekat2 ngan aku coz die tataw jalan 
=)
nice la weyh.. kau tak sombong..
nak sombong2 wat pe kite da setaon da kenal dalam volley cuma aku tak berani nak cakap pape ngan korang-korang yang lelaki tu coz aku takot pakwe orang weyh..
aku malas nak begadoh atas kejelesan makwe2 korang yang jeles tu..
aku perempuan aku paham =)

done 1 thing..
esok ahad free..
xde la free sangat coz kene study uh...
xle jadi test2 kene betul-betul ni..
insyaAllah..
time untuk naik kembali zida..
hari tu kaw saket pointer kau jatuh but jangan jadikan itu alasan lagi..

no no..its not good k...
=)
AIS200 &  AIS220
kene study hard-hard ni..
opsss lupe CTU151 jugak..

membaca la bai..
memang conform aku tido.. macam mana ni..
'kene buat sesuatu ni'
tapi apakah?

layan jap lagu ni..


bercerita pasal 'jadikan aku setabah yang mungkin'

oke awak-awak..
saya sedar saya tak cantik..
tapi saya rasa itu tak annoying ..
awak akan nampak lebih annoying kalau awak tu bajet-bajet hot dan cantik..

ye aku akui kaw memang cantik..
member-member gak bai.. hati orang kau kene jaga jugak..
fikir selama ni aku tak de hati la kan..

bukan saja-saja nak cerita kat blog..
aku anggap blog ni second diari aku la kan..
so its does not mean anything..
aku bukan nak kutuk kaw belakang-belakang..
tapi aku cume nak meluah kan ape yang aku rasa..

kaw sebut pasal rupe..
kau sebut pasal cantik..
kau taw keadaan aku time tu?
aku sangat-sangat merasa terlalu rendah diri weyh..
kenapa?
coz aku tahu aku tak secantik awak-awak sekalian..
ke memang aku tak cantik?
tak boleh kan fikir macam tu coz ;
ape yang Allah bagi kita pinjam tu tak kekal..
kecantikan tak kekal weyh..
hati budi? kalau cantik tapi benda ni macam haram ade bek tak payah la weyh..
ciptaan Allah sangat-sangat sempurna dan cantik weyh..
siapa kau nak cakap rupe aku macam binatang tu?
kau samakan aku dengan kucing ke ape aku tetap bole terima...
tapi kenapa binatang haram tu..
hari tu aku bercerita kerana kau pun bercerita..
selama ni pon memang tak de masalah kan..

aku sedar weyh..
memang depan korang aku leh gelak.. leh wat-wat happy cam aku tak de perasaan..
aku tak terasa langsung atas gurauan kau tu..
tapi hati..
kaw cakap sekali je..
ahaha aku gelak..
tapi hati ni benanah doh !

that's y la ade orang penah cakap
'bila berkawan jangan terlalu rapat nanti sakett'
aku tak rapat sangat pon da saket ini kan rapat..
kau nak cakap aku cakap lepas ke ape ke..
lepas-lepas aku bukan atas gurauan yang menjatuhkan diri orang,..

oke mungkin aku kene terima..
memang , memang aku tak cantik ..
tapi seteruk binatang itu ke?
hurmm..
hati sabar lah..
ketahui kelemahan diri..
ketahuilah bahawa mulut orang sukar untuk kita ramal apa yang akan keluar..
sabar.. perit?
sangattt..
coz bukan sekali aku terkena..
buka seorang yang berkata,..
aku sedar..
aku kene sedar..
aku terima..
dan aku harus terima..

thanks

Tiada ulasan: