Sabtu, 25 Ogos 2012

aduh aduh....

aduhhhhai.. =)
apsal lah nak kecoh-kecoh..
statement sket je pon da nak pot pet pot pet...
statement tu kan bertanye..
kenape menjawab dengan sinis begitu jika tak salah dan puanyai alasan yang kukuh..
hati . hati .
susah betul nak paham kan orang dan jaga hati org kan ?
ghaye-ghaye ni ha.. x polu la nak beperli-perli bagai..
niat di hati tak sedikit pun nak mengguriskan hati org..
tapi tetibe ade yang terguris..
ayat punya la baik di kata kan mengata.. lancang..
ye la aku patot terasa.. 
entri aku keluar baru dia keluar kan..
tak ke namenye saja utk menyindir?
haaaa =)

ramai lagi tak balik .
mention name dia pon tidak .
ayat 'ramai' tu kan merujuk pada semua..
belah-belah atok lelaki .. atok perempuan..
anak-anak atok-atok sedara.. 
kan keluarga jugak tu..
^_^
hati cuma bertanya kenape ye mereka tak balek..?
kerana inginkan kepastian..
setakat nak tulis dalam blog.. seperti ayat mu... gua pon bole doh tulis dalam blog..
niat hati mahu berkongsi cerita..
tetibe petang ni bukak lp tup tup ade org sound..
kan da terasa tak semena-mena.. 
tak mention ponn mereka dan mereka..
tapi...
dah salah faham .. nak wat macam mana ye ?
selama ni pon xde pon aku kecohkan kenape dan mengape..
cume entri semalam keluar.. terdetik di hati kenape..
itu ponnn nak sindir-sindir..
cakap aku terasa? harus la..
kerana....telah di sebut di atas tadi... 
=)

hari baik bulan baik..
tak payah la nak bermasam muka.
melahirkan rasa tak enak di hati selama ni bersarang lagi..
nak kata respect..
aku pon respect org..
cukop ajaran aku ni.. tak penah pulak aku bekasar bahasa dengan org tua yang aku tak rapat apatah lagi..

tapi dengan satu statement ..
jadi satu kes..
kepada kamu..
niat di hati tak bermaksud langsong nak menyindir kamu dan kamu..
tapiiiiii... tetibe entri keluar sound-sound ni tak best la.
kita bukan org len.. cousin jugak...
=)
salam aidilfitri...

sabda Rasulullah SWT " berkata benarlah walaupun pahit"

ya Allah rapatkanlah hubungan keluarga-keluarga ku.. dari keluarga kecik ke keluarga besar..
semoga hidup keluarga besar ni sentiasa di rahmati dan di kasihi serta di redhai oleh Mu



Tiada ulasan: