Isnin, 18 Jun 2012

perlis cuti 3 hari oke XD kaw ada ?

Start hari Sabtu , Ahad & Isnin . bersamaa dengan 16, 17 & 18 Jun 2012..
Perlis Cuti oke ! 
kau ada ?
oke tujuan aku bukan nak kau ada aku ada ke hape . 
nak share sket kat blog yang semak samun ni.. 

aku (Zida Fira) , Hanani Ahmad , Nurrul Aniza Zaini & Nurliyana Zulkifli mengambil kesempatan di atas cuti yang telah pihak-pihak tertentu bagi kepada kami =)

Hari first ! kitorang g ronda-ronda ke :
Pusat Sains Jitra 
Muzium Padi
Jitra Mall
..

oke aku cite satu-satu .

*gambar tu kelihatan aku teruja gilakan*
ffffttttttttttt

Menaiki kereta Proton Teeara milik Yana .. kitorang sampai ke sini !
aku cite kan sket..
tempat dia tak la besar mana !
maksud aku tak la sebesar Pusat Sains Negara tu.. cuma mini saja la.
tapi oke pe.. bepatottan lah bayar cuma RM 2 sahaja seorang.

banyak benda yang show off kat sini..
ada mini rock climbing !
*gambar masih tak dapat di kesan.. tunggu Yana bagi*
banyak jugak lah yang buat kitoang enjoy walopon hanya 4 orang sahaja yang merayap !
v
v
sampai lah 1 tempat yang buat aku & yang laen-laen teruja.. dimana .. :


kami semua kelihatan sangat ideal ! kurus babe ! sape tak teruja..

nak nak & nak !

haha

banyak pic kat sini .. sebab ?
masing-masing teruja gila vavi doh !

pastu lokasi seterusnya untuk 16 Jun 2012 ..
kitrang pegi 
v
v
Muzium Padi Jitra 
^_^

v
v
v
v
v

haha.. sumpah aku tak de tokoh pertanian aku rasa !
one more important thing . tak de lagi kelulusan Dip. Accountancy Information System dok tengah-tengah bendang kan ?
haha
insyaAllah ..
=)
ish ish.. haha nak tegelak aku bila ingat time ni !


kat muzium padi ni selaen die cte en pasal sejarah padi semua benda alah tu..
ada jugak jenis-jenis padi ..
barang-barang yang dorang gunakan untuk amik padi ni zaman dolu dolu.. hoho
belajar sket-sket pasal makanan utama kita en.. haha

belakang tu.. seriusly real doh !
nampak tak peha kelabu sebelah bawah tu?
ha tu Yana tengah duduk dekat atas salah atu kerusi yang besar empuk & best sambil menikmati pemandangan-pemandangan yang terhias di mata .
serius real gambar kat belakang tu..
ber air conditioning lagi.. tenang je masuk sini..

masuk sini bayar RM 3 seorang RM 2 untuk 1 camera .
*gamar laen nanti aku show kat FB bila Yana dah bagi =)*

seterusnya makan tengah hari dekat Ayam Penyet ! terpenyet-penyet !
^_-

petang tu lepak-lepak kat belakang uma Yana .. Sawah Padi oke !
berangijn je..
tengok ular sawa besar nak mampus...lagi besar dari peha aku..
seperti biasa Yana jadi pemandu pelancung kitorang !
ada banyak jenis burung ! warna warni !
hiaju ada biru ada kuning ada..
burung puyuh pon ada ..
Sesumpah pon ada...
Merak? pon ada .. hehe
best !
padi baru tanam.. hijau je... 

malam tu kitorang berempat tido lepak-lepak tergolek telentang dekat rumah Yana selepas setlekan misi makan Spegetti yang dibuat oleh Yana..
*gambar tak ada..minta maafla ye*..
ha nak promote sket .. rumah Yana ada wat Home-Stay taw !
first aku pijak umah die.. aku rasa macam aku balik kampung aku !
bukan aku tak suka taw !
tapi aku tersangat suka.. coz ?
aku rasa macam aku ada kat rumah WAN aku & rumah Atok Mak aku 
=love love love=



HARI KEDUA 

pagi lagi aku da merayap dengan diorang pergi ronda keliling bendang .

ingatkan nak masuk tengah bendang . tapi buat masa  ni tak boleh sebab orang tengah sibuk meracun !
Yana cakap "BAHAYA"
ekotkan jelah..
tape maybe next time waktu 7 org gerak g sane !
wohooo best !
nek moto kesayangan Yana Yamaha 135 LC [laq tak salah aku]
aku tugas kat belakang tangkap gambar ! 
2 orang lagi nek 1 lagi moto.. nani bawak !
bukan aku tak nak bawak moto..
tapi aku lebih suka dok belakang bole tengok sane tengok sini !
Yana boleh jadi pemandu pelancong !
sangat best !

kitorang sume keluar kol 8.++ pagi .
pastu kitorang pergi NAT [ pasar pagi, lebih kurang mini boot sales]
dan Yana sumbat kan kitorang dengan ni...
v
v
v

ABC [ ais kacang bak kata Yana] & Laksa !
sebelum keluar rumah dia dah sumbatkan kitorang dengan Donut & Nasi Lemak..
oke perut full !

pas pekena ni kitorang balek..
lepak-lepak dan lepak.. pas Asar kitorang keluar ronda jap kat pekan Jitra !
pastu misi seterusnya masukkan perut dengan makanan-makanan yang menjadi idaman kitorang sejak semalam...


muka di blur kan kerana berminyak ...

Steamboat ! biasa-biasa sahaja tapi best ! befeluh-feluh !
RM 9.90 seorang.. air laen k .. hahhaa

makan sampai kenyang sambil bak kata Nani di ushar-ushar oleh abang-abang steamboat!
dan memperhatikan pelbagai gelagat pelanggan !


maghrib baru kitorang sampai uma .

malam tak de buat apa..
cuma kitorang pengsan awal ! Penat !

+++++++++++++++
HARI KETIGA

pagi tadi lepas sarapan "terima kasih pada mak Yana"
tengah hari balek ke UiTM Arau .














Tiada ulasan: