Jumaat, 1 November 2013

melangkah ke tangga akhir ke semester 6 :)

fuhhhhh~ tiup-tiup habuk...
-apa ni habuk banyak sangat... hailaaaaa apa nak jadi ntah...

Eh? Hye .. Hehe Assalamualaikum. 
Thanks to Allah bagi peluang kat aku sekali lagi untuk stay on bernafas... *tarik nafas turun nafas...


exactly right... jika kita mahukan sesuatu kejayaan perlulah ada usaha bukan sekadar angan-angan kosong. 

Alhamdulillah untuk semester 5 kali ini habis dengan tidak sia-sia bertungkus lumus (walaupun sebenarnya ada terselit kenakalan) hehe

Cerita dari awal lah oke. Semester 4 aku berakhir dengan kesedihan yang melampau-lampau apabila aku diuji dengan kegagalan main paper... di ulangi main paper..

dekat kampus aku ada 7 orang kawan yang rapat :) termasuklah aku dalam 7 orang tu. Di kalangan 7 orang ni, 2 orang je pass semua paper.. 5 orang lagi sangkut main paper... kena pula tengah intersesi waktu tu.. di ulangi intersesi...mood memang habis lah sampai lecturer pon perasan akan mood students haha :D

dengan ujian aku sem 5 yang lepas, aku tak dapat duduk kolej atas kesalahan yang bodoh -tak mohon online- =,=''

hidup aku semester 5 pada awal-awal semester agak tonggang langgang jadinya. dengan pada awalnya tak selesa duduk dekat asrama luar. dengan kawan-kawan yang mula buat aku tacing macing.. erk? oke abaikan..haha 

result how? dengan cara belajar aku pulun last minit jugak la di katakan...tapi alhamdulillah lulus semua dan GPA dan CGPA aku meningkat .. Alhamdulillah.. syukur kepada Allah yang bagi kejayaan ni. mungkin result ni kenalah kot dengan usaha aku.

jujur aku kata.. aku menangis waktu nak buka email.. pukol 12 tengah malam. buk-buka tweeter semua alhamdulillah syukur.. dalam erti kata lain semua mesti result oke kan. tapi aku? ya Allah that's why aku menangis sebelum buka result.. 

dan dengan di beri secebis kekuatan dari seorang kawan.. aku bukak dengan bismillah dan Allahuakbar.. dan.. resultnya melegakan. spoton..aku turus sujud mengucapkan syukur..

diam x diam .. pejam celik pejam celik.. kita sama-sama melangkah bersama ke semester 6 :) ..
kita melangkah ke tangga yang terakhir untuk Diploma in Accounting Information System in UiTM Arau, Perlis 
^,^

  


thanks untuk segala kenangan
Alhamdulillah





Tiada ulasan: