Isnin, 12 Disember 2011

time nak blaja ni , bagi jelah ! ! ! apa masalahnya???




haish... time aku nak blaja lagi ni ade je yang spoil kan mood aku..

aku nak balaja je kot bukan buat benda tak elok pon.. boleh pulak la makhluk ALLAH ni cakap mcm ni.. ' ala wat pe la nak balaja tinggi2.. masuk dapo jugak!'

pergh tak berasap pulak telinga aku dengar kan? aku nak blaja bagi je lah.. masuk dapo ke tak tu.. suka hati aku lah! aku masak pon tok perot aku.. yang nak sibuk kenapa?

pastu bole plak dia kata kat parents aku.. 'law aku la.. aku tak lepaskan dia pegi..da la awak tu anak sorang.. pompuan pulak tu'

aku sempat jeling ayah aku.. aku nampak dia senyum je.. aku tahu la hati die macam mana.. sapa tak terasa law dia cakap ayat yang aku bold kan kat atas tu. ingat orang suka-suka ke nak anak sorang? da rezeki dapat banyak tu je nak wat macam mana? awak tu da la pak IMAM.. sekali lagi aku tegas kan kat sini 'PAK IMAM !' tak bole ke jage bahasa tu? kenapa kebanyakkannya orang yang aku jumpa , orang yang beriman or pandai agama ni semua perangai & bahasa semua macam HAM??? huh..

dulu time ade arwah atok ayah, kaw tak de plak nak cakap macam tu. bila arwah atok da tak de berani lak kaw kan? eee geramnya aku .. dulu aku tengok arwah baik je.. percakapan dia tak de nak menyakiti hati aku. law bab-bab nak belajar ni.. punyalah dia support habis.. .

ke kaw takot aku ni.. kalah kan anak kaw? yela maksud aku.anak kaw kan sekarang ni the highest la kan.. jadi cikgu la apa la.. weyh.. aku ni bukan nak takbur.. tapi kalau ALLAH da tulis tu rezeki aku, dengan apa yang aku usaha kan.. nak buat macam mana? aku belajar ni pon aku nak berjaya ni pon untuk masa depan aku. masa depan mama ayah aku. aku da tak de cara laen da nak balas budi diorang. dengan cara ni je..

andai nanty aku berjaya. ALHAMDULLILLAH.. aku blaja ni pon untuk kesenangan keluarga aku// t kalaw aku susah , hidup sebatang kara , XDE NYE SEDARA MARA NAK DATANG TOLONG> NAK TOLONG SUPPORT HIDOP AKU"
paling-paling pon caci maki aku lagi la. time tu aku pasti ade mulut-mulut akan cakap.. 'tula dulu ada peluang belaja pegi tolak.belagak la apa la.'

manusia kan. mulut semua pk dorang tu bagus la sangat kan. huh..

kang kalaw aku minta nak kawin je kang kata aku ni gatal la sundal la. .. sumenye tak eloklah kan depan mata orang.

sorry ah aku cakap ni law ade sesape yang terasa ataw ape.. seriusly.. kaw tak de hak untuk mempertikaikan apa je rezeki yang ALLAH bagi kat umat-NYA yang berusaha kan? INSYAALLAH dengan izin nya satu hari naty aku berjaya.

& sorry again la aku minta sebab aku ni memang pantang kalau ade orang yang bangkang tentang pelajaran.. dulu kaw kata abang aku matrempit la apa.. tak suka pergi sekolah , yido je keje.. apa la itu la ini la. sekarang , abang da habis study kat giat da. sekurang-kurangnya dia pilih benda yang dia suka.. & 1 MORE IMPORTANT THING TOK KAW FAHAM KAN LAGI >>>> tak semua manusia berjaya atas sehelai sijil SPM'... sekurang-kurangnya ABANG boleh cari duet halal.. dan tak menyusahkan orang kalo dia nak beli barang-barang moto dia ke apa.. 'kaw kene take note pasal benda ni' manusia tak kan berjaya dengan sekeping sijil kalaw diorang tade kretiviti..

apeeee pon tak boleh !

Tiada ulasan: