Selasa, 6 Disember 2011

kita tak macam dulu lagi kan?

beb..
kita berkenalan di satu kelas tusyen,
tuseyen BI masa sekolah rendah dulu-dulu.
kau berhenti dan kita terpisah.

beb..
masuk sekolah menengah aku jumpa dengan kaw lagi,
kita di gosipkan,
kita adalah skandal yang pandai belakon depan semua,
tanpa mereka perasan kecuali teman baek ku.

beb..
kau dan aku bila berhadapan kaku,
bila di alam maya kita lah juara.
bagai bukan skandal, mungkin lebih.
tapi mungkin aku yang rasa sebegitu.

beb..
lama-kelamaan kaw dan aku makin jauh,
jauh dan tak kan mungkin bersatu lagi,
kau dengan hidup kaw, aku tercampak jauh dari kaw.
tak pernah teniat untuk berjauhan,
tapi usaha dan cita-cita kita menjadi temboknya.

beb..
sekarang aku sedar kaw dan aku tak kan bersama lagi,
kita makin jauh, dan makin jauh.
walau pon berhampiran aku tahu kita tetap jauh,
di hadangi dengan pelbagai sebab sebab..

beb..
perasaan ku sama seperti dulu.
aku ingin rapat denganmu,
aku ingin jadi orang yang ada di sisi mu walaupon sennag ato susah..
walaupon tak ade ikatan apa-apa..

kaw dan aku hanya kawan. tapi di mana silapnya sampai kita jadi begini?

Tiada ulasan: