Ahad, 17 Mac 2013

Siapa yang nak gagal ?


Assalamualaikum ... hujung-hujung semester ni.. as a student siapa yang nak gagal kan? macam tu jugak aku. Sekadar berkongsi bersamalah. Semester ni seriusly aku memang banyak main. aku admit it.

So disebakan oleh itu some of paper test aku ada yang fail. Yup! maybe ada orang akan kata

"Tak Malu Ke cerita yang kau ada fail?"

Pada aku.. memang aku malu. Kalau aku tak malu aku tak akan rasa se-down macam hari tu. Yelah di kelilingi dengan orang yang pandai-pandai.. try untuk maintain pointer or tingkatkan pointer tapi sudahnye fail!

Memanglah orang akan kata

"Alah...fail test je pun.. final ada lagi."

Seriusly orang macam ni.. hurm... kind of... oke abaikan.... tu maybe pada dialah. bukan aku.

maybe Allah S.W.T nak uji aku.. mesti ada sebab dan hikmahnya..

Aku perlu rasa gagal ni pada awal-awal supaya one day if jadi yang lebih dasyat aku tak terlampau sedih dan duka...

Aku ada satu story nak cerita .. sekadar perkongsian bersama.. dari ayah aku..

" Ada seorang makhluk Allah.. dia dulu sangat success dalam hidup terutamanya study.. success die bukan DL biasa-biasa.. tapi DL 4 flat (btol ke eja flat tu?) die top students..memang succes la orang kata.. but one day.. paper final die.. tataw la kan final apa... die fail!// u know what.. wayar otak putus.. then terus tak betul... 

ayah aku kenal die ni dekat bus stop kat seremban dulu..waktu die mude-mude kerja kat seremban dulu... makhluk Allah tu selalu lepak kat bus stop dengan gitar then dia akan menyanyi.. guest what.. suara die ayah aku kata sedap kott.. but orang yang di duga macam tu.. orangnya tak ganggu orang... 

one day ayah aku bertanya a.k.a berborak-borak dengan dia.. layan dia... dari situ ayah aku dapat tahu cerita ni.. "

Ya Allah berat sungguh dugaanMu pada dia..

Dan Ya Allah terima kasih kerana bagi aku keperitan ini kerana aku tahu kau mahu aku jadi kuat.. in shaa Allah dengan izin Mu aku akan jadi lebih kuat menutup segala perasaan aku..

Rezeki ada dekat mana-mana.. in shaa Allah selagi kita berusaha.. bertawakal...berdoa... in shaa Allah.. Allah tak kan hampa kan kita.. jika kita tak dapat habuannya sekarang..mungkin Allah telah/sedang merancanakan sesuatu yang lebih baik dari apa yang kita inginkan...

WaAllahualam...


Tiada ulasan: